Snart dags igen !

 
För ett till besök hos sjukgymnasten och mera tränings prat. Men jag tänker inte börja köra fullt på en gång. Våra mål är att jag skall komma upp i tre pass i veckan. I tisdags va jag där på ett första möte med nya sjukgymnasten. Så vi satt och lärde känna varandra och prata ihop oss lite, hur jag tänkte och kände.
 
Och idag är tanken att fortsätta eftersom vi inte hann allt i tisdags. Plus att han skulle kolla upp lite mera och sätta ihop en test program i deras tränings lokal. Så skulle jag få titta på det senare.
 
Så denna veckan har jag verkligen använt min mini crosser då, jag har ca 1,5 - 2 km till VC. Men det lilla jag kan klara gör mig bara mer självsäker. Jag måste lära mig och inse att jag kan komma ut när jag vill, och inte behöver sällskap för att komma utanför dörren. Något jag drar mig för att göra ensam, då är jag fast i det gamla att jag inte kan komma ut ensam. Märker för varje sak jag gör ensam att jag blir tryggare, och vågar mig på mera. Utan att vara fast vid makens hjälp.
 
Idag är en stor dag på ett annat sätt med, jag skall första gången på två år möta sonen när man slutar skolan vid hans skola. Vilket jag inte kan utan mini crossern. Så det är ett grymt bra hjälpmedel, som jag måste lära mig att lita mera på och använda. 
 
Nä, nu skall jag kolla så jag har koll på nycklar, mobil och börs. Innan det är dags att klä på sig hela vinter dressen och ge mig iväg. Brukar se ut som en tjock jultomte med pingvin stil när jag skall ut.
MyStory
2014-01-26 @ 17:43:26
URL: http://mystory-se.blogspot.se/

Så härligt att du tar dig ut mer på egen hand nu! Jag har prata med arbetsterapeuten om att jag skulle behöva ett sånt hjälpmedel och vi har kommit överens om att jag ska höra av mig igen när vi börjar gå mot varmare tider. Nu under kallaste vintern är det inget bra allternativ eftersom jag är så himla frusen av mig..

Svar: Ja, man fryser mycket mer att köra en sån. Så det kan vara smart att vänta ett tag tills våren kommer. Men skaffa en då, du kommer få ut så mycket mer av den, än vad du anar.
familjensvard.blogg.se/mammamedms




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0