Nu har vi lämnat 2013 och påbörjat 2014

Jag tänkte bara sammanfatta lite kort vad 2013 gav mig. Det börja med en massa snö skottning och sen kom en underbar sommar till slut. Sen vart det en lång höst, som inte känns som den är slut än. Jag fick min miniscooter på
vår kanten, vilket jag nu börjar inse att jag sitter inte fast hemma länge. Utan jag kan komma ut ensam. Så underbart. Plus att jag kom iväg på en under resa till Fuerteventura, men det var tack varje min kära mor och systrar. Som hjälpte mig när jag behövde dem. Men vilken underbar vecka vi hade i slutet av November. Det vart en del träning och värme + sol som gjorde gott för min MS sjuka kropp.
 
Sen kom julen med alla helger. Och det har varit så underbart att ha maken hemma två veckor. Då jag är ensam rätt mycket i vardagen. Men idag börja han jobba och sonen börjar skolan imorgon. Så nu är det dags att lägga alla mysiga morgon rutiner åt sidan, och ge sig in i vardagens ensamhet.
Extra skönt att haft maken hemma är att jag fått massa avlastning på hemma plan. Plus att vi nästan hann besöka alla som ville ha besök.
 
Dock började 2014 sämre än vad jag ville. Jag vart påminde att det finns en sjukdom i kropp som inte tar ledigt. Så jag har varit extra trött och sovit en stund på magen, mått illa och haft värk. Men jag tänker vinna över min MS och visa att mig får du leva med. 2014 skall jag träna på att bli starkare och jobba på min tillit och kan själv känsla.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0