Jag har haft besök av min objudna vän och vintern

Vilket inte alls fungerar ihop. Då blir det rena kriget i min kropp. Och all energi går åt att vila och försöka få dem att bli vänner igen. Idag verkar det som värsta kylan fått nog av min objudna vän och dragit vidare. Dock så ligger hen och lurar bakom hörnet.
 
Efter helt grymt jobbiga nätter så fick jag i alla fall sova i natt. Det tackar jag för. Igår var nog jag helt borta, för jag var så trött vid middagen att jag höll på att somna över talriken. Maken sa åt mig och ta en Ipren och gå och lägg dig. Men envis som en åsna så satt jag i soffan hela kvällen i alla fall. För om jag sover på dagen vet jag att nattens sömn är som borta sen. Utan då brukar jag försöka hålla mig vaken istället.
 
Idag har jag tvättat och titta till blommorna som er ut som ett lik, efter en hård jul och massa andra helger. Men jag har hopp att en dag kommer dem vakna upp ur sin koma. Eller så vet jag att dem lämnat jordelivet. Så nu vart det en kaffe paus i väntan på att VC ska ringa upp mig. Så jag får koll på vilken sjukgymnast jag har nu då min som jag hade verkat slutat. Och jag måste komma igång med träning nu så jag orkar sommaren.
MyStory
2014-01-19 @ 14:16:06
URL: http://mystory-se.blogspot.se/

Vi verkar vara många med MS som har det extra jobbigt när det är vinter och kallt. Förra veckan var jag på ett läkarbesök och då bad jag om att få en remiss för rehabilitering. Det är jag i stort behov av just nu. Ha det så gott!
Kram

Svar: Ja, det konstig att många blir sämre på vintern i sin MS. Eftersom många säger att man skall tåla värme sämre.
familjensvard.blogg.se/mammamedms




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0