Vilken måndag !

 
Idag har vi verkligen en  måndag. Jag hade glömt att ställa mitt alarm igår kväll. Och sonen slog av sitt i sömnen i morse. Så jag vaknar klockan 6.55 av en JÄTTE åsksmäll. Och verken hoppar ur sängen, för att dra ut ström kablarna till internet, telefon och allt vi dra ur när åskan går. Samtidigt som jag gör det, så skriker jag på att sonen ska vakna.
 
Sen när vi är uppe och jag har packat ryggsäcken åt sonen, medans han äter frukost. Så byter nästa kaos ut i form av slag regn och på vägen blir det en mindre fors av vattnet som rinner. Så då är det bara för mig att springa upp igen och hämta extra kläder och packa ner dem med till sonen. Som under tiden letar efter sina regnbyxor, som vi tillslut hittar där dem inte alls ska vara. Så efter jag skickat iväg sonen i slagregn till skolan, sätter jag mig vid bordet i köket och sitter ut på regnet och känner hur en grym trötthet kommer över mig.
 
Tänkte att jag får och duschar så kanske jag vaknar till och kan äta lite frukost. Men när jag kommer upp i sovrummet och ska klä på mig. Kommer ett nytt kaos över mig, nej det rinner vatten på insidan väggen i sovrummet. Och jag ser ut tapeten lättar från vägen. I panik ringer jag maken på jobbet och frågar vad jag ska göra. Vilket vi kommer överrens om att han ska springa hem i regnet från jobbet och kolla läget. Så nu tar han satt avfuktaren i sovrummet, som jag skall ha lite koll på idag. Perfekt dag att träna trappgång idag då jag redan är trött, jag som hade tänkt ha en dag under filten i vardags rummet. Men men....
 
I eftermiddag var det tänkt att sonen skulle ha fotbolls träning, bra tänkte jag. Då får jag någon extra timme att vila på. Och planera lite inhandling till helgen på. Men så får jag vet att det blir ingen träning pga. morgonens regn. Så då blir det väl att se över sovrummet ikväll....Men först säga till att det inte blir någon fotboll, det blir inte någon pops mamma idag från hans sida. Då jag redan i morse förbjöd han att cykla i regnet. Och jag kunde ta elscooter och möta han när han slutar, om det var bättre väder. Men vet inte om jag vågar lämna sovrummet eller huset som det är nu. Och att han måste vara hemma. Istället för att leka innan middagen.
 
Önskar mig att det kunde bli en bättre start på denna dagen. Så snälla måndag ta slut nu....
 
 
MyStory
2013-05-20 @ 17:53:52
URL: http://mystory-se.blogspot.com/

Jobbigt att få en sådan start på dagen! Hoppas dagen bättrar sig och att den slutar bra trots allt :-)

Svar: Det var skönt att det vände på kvällen....
familjensvard.blogg.se/mammamedms




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0