Det handlar bara om vad man vill

 
Så brukar jag tänka när jag vill göra något.Då handlar det bara om att som MS sjuk kanske hitta en ny lösning,för att göra det möjligt. Jag kan bli lite less när någon frågar mig hela tiden,om jag behöver hjälp med något. Men jag vet att jag kan klara det själv. Men det finns dem som ser mig som mer sjuk än vad jag är.
 
Jag vill ju klara mig själv så långt det går,och istället för att be andra göra det åt mig. Så vill jag gärna höra ett tack,eller oj vad duktig du varit. För mig så hjälper det mig att få bättre självkänsla och vetskapen om att jag klarar det. Det är ett sätt för mig att hålla i gång kroppen. Och själen blir så glad i mig när maken kommer hem efter jobbet och säger oj,har du städat eller om jag bakat. Dels vet jag att han uppskattar när jag gör det. Och det ger oss båda glädje. För att hitta på andra saker när han är ledig och jag slipper be han att städa och tvätta. Utan vi har tid tillsammans att bara vara.
 
Har nyss avslutat helg städningen,fattas bara att jag skall lägga på mattorna igen. Sen vet jag att då är det helg. Jag kan laga en god middag och bara mysa en fredag kväll. Och just idag blir det Lammfilé,Varm potatis sallad ooch känner att vi är värda ett glas rött till. Och då är det fredags mys....för oss.
 
Så ta bara på orden
INGET ÄR OMÖJLIGT,
BARA MAN VILL DET SJÄLV.
 
Trevlig helg alla som läser bloggen !
Malin
2013-04-05 @ 20:46:30
URL: http://frokenms.blogg.se

Hej! När man utmanar ödet vill man få beröm men om det inte lyckas får man inte ge upp. Där tror jag att nära och kära är rädda att man gör ....;) kämpa på . Du växer med utmaningar . Kram och trevlig helg. Malin

Svar: Hej! Jag fortsätter och kämpar,för jag tänker inte ge mig i första taget.Är envis som en åsna...
familjensvard.blogg.se/mammamedms

MyStory
2013-04-06 @ 19:41:46
URL: http://mystory-se.blogspot.com/

Du verkar både orka och klara ganska mycket :-)Det låter som om ni åt en jättegod middag igår. Önskar dig en fortsatt fin helg!

Svar: Jag vill och försöker hela tiden att klara så det som jag kan själv. Fast ibland blir det lite för mycket vilja och inser inte när det är nog.
familjensvard.blogg.se/mammamedms

messan
2013-04-08 @ 16:16:20
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com

Ingenting är omöjligt det tar bara lite olika lång tid.....så brukar jag tänka.
Kram

Svar: Det är helt rätt tänkt,och det håller jag helt med om.
familjensvard.blogg.se/mammamedms




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0