Upp som en sol och ner som en pannkaka

Så kände jag att gårdagen var. Låt mig förklara min rubrik,så kommer du förstå mig varför...jag satt den.

Dagen börja med att jag blev väckt av katten,som ville ut vid sex tiden på morgonen. Så jag gick upp och släppte ut han,och tänkte att det är ingen menning att lägga mig och somna om. Och tur var väl det,för redan med nio tiden ringer min kära mamma och pratar bort hela förmiddagen. Efter att jag hade lagt på luren,tog jag en snabb dusch innan lunch.

Efter lunchen tog jag och fixa ihop paj skalet till dagens middags paj. Och jag kan inte säga mer än att det vart en riktig paj,i ordet bemärkelse. För den vart färg och vatten lös. Då jag missat att tina räkorna. Så det fick bli filmjölk eller gröt till middag. Vart nog lite stressad när jag laga den,då jag kom på helt plötsligt efter att ha läst dagens tidning. Att just det ja,svärfar fyller år,vilket både jag och maken missat.

Så vi kasta i oss lite mat,tog bilen ner på stan och hämta ut ett paket från Lindex,handla lite lego till present som som ska ge en kompis till helgen då han har kalas. Och innan på Coop,så fick det bli lite vetebullar med inhandlat. Innan vi drog vidare på en snabb fika hos svärfar.

När vi väl kom hem igen,så hade pajen blivit klar. Så jag var så sugen på att prov smaka den. Så det fick lite så,eftersom jag hade ätigt dåligt hela dagen. Och kände mig hungeri. Efter det så fick det bli dagens tv tid,innan dusch efter alla inseter som var hos svärfar. Det bara klias över hela mig.

Sen faller jag dö i sängen,efter en dag som inte alls vart som jag tänkte. Men vad gör det när man i alla fall är trött och njöd. Kroppen ville verkligen sova, för den ville då inte alls göra det hjärnan ville.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0