Hur den långa resan började

Jag har efter en längre tid med svårigheter att gå, efter en mindre cykel olycka. Men jag trodde att det skulle bli som vanligt och bara väntat ut det.Men så till slut så ringde jag vårdcentalen en dag. Och fick en tid och var dit,lämna prover och vart undersökt. Men det sluta med att proverna inte visa något och undersökningen kunde luta åt att det var något neruloiskt. Så jag fick en remiss dit och en till sjukgymnasten.

Nu har jag vart på båda remisserna och det sluta med att jag fick lämna ryggmärgs prov och att jag inte har full kontakt i benen. Så det blev en ny remiss till en MRT (magnetkamera) undersökning,vart ny remiss till sjukgymasten och till en arbetesterapeut. Så när väl allt börja så har det gått fort,men lite strul har det varit med alla papper hit och dit..
Maria

Hej!

Jag hittade din blogg genom några andra "MS bloggar" och det är spännande att läsa om din resa.

Jag är också tvåbarnsmamma och fick min MS diagnos 2007. Du skriver om en mindre cykel olycka som gav gångsvårigheter. Jag halkade på en isfläck och slog i svanskotan ordentligt ungefär ett år innan jag insjuknade i MS. När jag insjuknade hade jag också gångsvårigheter i några månader och fick sedan även yrsel och balansproblem.

Ska titta in till dig lite då och då:)

Tack




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0