Sjukhus och jul fix

Nu är det mycket som man vill hinna med. Och denna helg började för mig med ett sjukhus besök, då det skulle göras en ny magnetkamera undersökning. Efter det när vi kom hem igen, gick luften ur på både mig och maken. Så fredagen var oroligt men sant den jobbigaste dagen på länge.
 
Efter frukost och morgon fix på lördagen så åkte maken med sin far och skulle hjälpa han att köpa julklappar. Så jag och sonen tog och jul pyssla med några av hans kompisar. Annars vart det bara en lugn hemma fix dag.
 
Helgen avsluta vi med att plocka reda på sista julpyntet,gjorde pepparkaks huset, städa av lite och åt en middag med vårrullar,fritterade räkor och ris.
 
Idag måndag har jag fortsatt med tvätten och nu är den klar. Passa på att koka en köttgryta till dagens middag. Plus att jag börjat göra mina praliner till jul. Men nu känner jag för en vila,innan jag gör något mera...idag.
messan
2012-12-13 @ 09:36:02
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com

Vad gör du för goda praliner? Jag tänkte göra lite julgodis nästa vecka. Rocky Road är en favorit här hemma.
Kramar

Svar: Jag brukar göra Whisky praliner,som maken gillar. Då har jag 200 g marsipan eller mandelmassa och blandar med 2 msk whisky och sen formar jag dem runda eller pinnar. Och låter stå kallt en stund i kylen eller ute,innan jag toppar dem i blockchoklad,väljer då gärna mörk.
En annan pralin jag brukar göra är att ta nougat och rulla in i marsipan,eller mandelmassa och toppa i ljus blockchoklad.

Sen gör jag mammas nöt praliner, 75g smör,200 g blockchoklad,1½ dl hackade hasselnötter blandar allt i en kastrull och sen klickar man ut dem i ischokladformar.
familjensvard.blogg.se/mammamedms




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0