Så var vardagen igång



Idag är det skol start för sonen,vilket innebär att sommarlovet är slut och vardagen kommer tillbaka. Och nu ska jag verkligen försöka att hitta en vardag som passar min MS kropp och som passar familjen. Jag ska bli bättre på att äta,när jag är ensam på dagarna.Avsätta tid för att träna hemma,både sjukgymnastiken och sen försöka hitta nått sätt att få in lite stryka med. Har lite funderingar på att prova wii sports igen.

Men just nu fattar jag inte hur jag skall få tid till allt,blir nog att göra upp ett vecko schema igen,hade ett i våras och det fungera toppen. Så varför ta bort något när det funkar som man tänk. Men måste vänta och se hur sonens schema på skolan ser ut först.

Idag har jag tagit tag i att ringa massa samtal och fixat lite papper. Plus att jag tvättar...Men när man mår bra och allt går som man vill,så flyter det verkligen på. Sen va jag duktig och åt frukost idag,vilket jag igenligen är helt kass på.Men skall man ändra på maten och äta mer,måste man göra det. Även om man inte har lust.Men jag tänker ge det ett försök till att få mer energi. Har till och med planer på att koka en soppa med morötter och gröna frysta ätor och mixa till lunch.

Jag känner mig laddad inför att hitta en ny vardag och nya sysslor hemma vid. Men allt går ut på att jag skall må bra och få ett bra liv fast jag har sjukdomen som jag aldrig blir fri.

MyStory
2012-08-22 @ 18:48:49
URL: http://Mystory-se.blogspot.com

Att hitta den rätta balansen är inte enkelt. Ännu svårare när man har familj... Det låter i alla fall som om du har en bra plan!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0