Hösten är påväg


Jag började igår att göra höst inne,bytt gardiner i köket. Och fundera på hur vi ska ha det inne,med färger och inredning. Drömmen om att byta foto´n i kökets ramar lever vidare,blir så tröttsamt att sitta och titta på samma bilder dag ut och dag in.

På onsdag börjar vardagen här på riktigt efter sommaren,då sonen börjar skolan. Och skol start för mig är höst start med. Även om det kan vara fina dagar. Längtar efter att få tända ljus på morgonen och dricka en morgon kopp kaffe. Eller kunna tända ett ljus på kvällen,för att varva ner med en kopp te.

Idag har sonen fått höst på sitt rum,men där skulle golven behövas dammsuga och torkas...får bli till helgen.Då jag behöver hjälp av maken att bära upp dammsugaren i trappan. Om jag inte ber han göra det någon kväll i veckan. Nästa rum jag tänker ge mig på är vardagsrummet...men jag har fuskat i köket,och inte putsa fönstern än,men jag lär nog hinna. Tar det lite eftersom jag har ork och lust.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0