Tisdag med fotboll

Så är det en ny dag med nya möjligheter. Och idag verkar det som solen vill vara med också.Mysigt....det finns hopp om sommaren kvar,även fast skolan börjat. Morgonen gick utan problem,vad fort man kommer in i rutiner. Det har jag har Sebastian alltid haft. Och då funkar allt,utan stress. Så skönt...och det blir bara lättare ju större han blir. Men jag har lärt mig att han kräver rutiner för att fungera. Så vi har noga med rutiner och håller hårt på dem.

Jag har morgon plockat och bäddat,allt som jag gör varje morgon efter att han gått på skolan. Sen kan jag ta ig an dagens uppgift.  Och göra det som ska göras under tiden jag är ensam. Men just tisdag har jag inte några måsten,så jag funderar på om jag ska ta och göra tisdagen till min pyssel dag. Tror jag behöver en sån dag,för att ha lite egen tid. Och nu på hösten kan det vara smart att tillverka presenter ochh julklappar.



Så här såg Sebastian utan igår,första dagen på skolan och han verkade så nöjd att vara tillbaka på skolan igen. Tror nästan han hade längtat lite efter skolan.

Och ikväll är det fotboll på schema för han. Och det är något som han vill göra på sommaren,när det är uppehåll på handbollen.Men vet är något pappa tycker är mer trist.Men han får offra lite tid med att sjussa och titta. För det har blivit deras grej i sommar. Men under handbolls cuperna är det viktigt att vi är med båda två. För då ska det filmas och fota,då är det bara mamma som duger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0