Republiken Jämtland

Idag är det ingen vanlig dag för en Jämte. Utan det är Republiken Jämtlands national dag. Och då tänkte jag testa något nytt för mig i blogg. Att ladda upp film på bloggen. Så jag hoppas att ni kan till denna underbara låt.
 
Dagen till ära har jag bakat form framska,som jag tänkte göra några goda mackor av till kvällen. Plus att jag har hunnit fixa så vi får besök i påsk. Men oj vad jag längtar nu till påsk. Och det ger mig energi till att påsk städa och göra påsk fint hemma. Så det är tur att det är några dagar kvar tills dess.
 
Som det inte vore nog,har jag skotta snö i Mars...men fy,vad less jag blir av att måste skotta all denna snö. Nu får det vara nog,vill ha vår nu.Och ingen mera snö. Men det som gläjder mig nu är att jag mår så bra och att jag får vara pigg. Men jag vet att denna där objuda gästen finns i min kropp,fast den inte finns kanske just nu. Men den visar sig i mellanåt.
 
Men jag har lärt mig att hoppet är det sista som lämnar människan. Och tror att om man har vilja och energi att kämpa så lever hoppet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0