Vilken underbar helg !

Hela familjen har verkligen mått toppen i helgen och massa lyx har det blivit med...Men jag tycker det är viktigt att ha mys på helgen. För att bryta av vardagen...

Helgen börjde tidigt på fredagen: Med att jag skicka iväg sonen på skolan.Innan jag gjorde mig klar för ett besök på sjukhuset. Där jag skulle göra en MRT (magnetkamera) undersökning,av hjärnan,halsen och bröst ryggen. Och det gick bara toppen och fick bra hjälp av maken. Så efter ett bra sjukhus besök körde vi hem,där sonen kommit hem och hade sällskap av farfar. Så jag och maken laga mat tillsammans. Eftersom det var fredag,så fick det bli en lammstek som jag gjorde ordning på torsdag kvällen. Till den vart det potatis och sås. Senare på kvällen vart det som vanligt hos oss fredags mys med chips.

Lördagen: Mådde jag toppen bra och var så pigg...verkligen skönt att va pigg och klä på sig lite helg kläder,innan vi fick besök på lördag eftermmiddag av mina föräldrar som bjöd på pizza till middag.

Söndagen och helgen avslutas med att jag kunde ta mig ut och sitta ute i luften och solen och mysa en stund. Innan jag gick in och baka lite kladdkaks muffins och mjuk peppar kaka. Bra att ha en liten kakbit i frysen till den dag man blir sugen eller får oväntat besök. Och till dem dagar då man inte är så pigg att man orkar baka. Hembakat har nu mera blivit lyx hos oss nu. Förr baka jag allt bröd själv..men sedan innan jul har jag inte haft orken att göra det varje vecka.Men nu har jag kommit på och lärt mig att jag ska baka dem dagar jag är pigg. För jag har insett hur fort dags formen kan svänga när man har MS.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0